Od 1 października 2011 roku rozpoczęły się zajęcia realizowane w ramach projektu „Polszczyzna bliżej ucznia”. Odbywać się będą raz w tygodniu po 2 godziny w trzech grupach ( dwie grupy zajęć wyrównawczych, jedna grupa koła polonistycznego ) i trwać będą do 31 marca 2012 roku. Zajęcia oparte są na autorskich programach nauczycieli prowadzących zajęcia, które można korygować, dopasowując do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Cele główne zajęć to:

    wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, motywowanie do nauki,
    zwiększenie szans edukacyjnych z zakresu języka polskiego uczniów gimnazjum,
    podniesienie świadomości zdobywania wiedzy, poznawania walorów, historii i kultury narodowej.

W sumie obejmą 144 godzin zajęć z różnych dziedzin języka polskiego: analizy i interpretacji utworów, ćwiczeń leksykalnych, rozumienia tekstu, ćwiczeń ortograficznych i gramatycznych. Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi. Towarzyszą im zajęcia edukacji polonistycznej służące integracji uczniów z trzech grup, co wpłynie na wyższą samoocenę jednych i drugich, wzrost otwartości, wzajemnej współpracy, a przede wszystkim na wzrost wiedzy i kompetencji wszystkich uczestników w zakresie edukacji humanistycznej. Działania w tym zakresie są atrakcyjną formą poznania kultury i sztuki oraz obcowania z nią. Dodatkową wartością tych zajęć będzie wzmacnianie motywacji do udziału w zajęciach.
W sumie zajęcia obejmą 30 godzin z przeznaczeniem na: wycieczkę śladami pisarzy i poetów, wyjazd do teatru w Łodzi, wyjazd do teatru w Częstochowie połączony ze zwiedzaniem Jasnej Góry, wyjazd do kina Helios w Piotrkowie Tryb., spotkanie wigilijne i wieczór poezji.
29 października uczniowie pod opieką nauczycieli prowadzących zajęcia byli w kinie Helios na projekcji filmu „Trzej muszkieterowie”. Spotkanie z filmem urozmaicone było dodatkowymi środkami wizualnymi, dźwiękowymi i komputerowymi, gdyż przy realizacji wykorzystano technologię 3D.
Odbyło się już sześć spotkań. Jedno z nich w grupie II poświęcone było szukaniu odpowiedzi na pytanie: Skąd przychodzisz poezjo ? Uczniowie odpowiedzi szukali w analizie i interpretacji utworów Juliana Tuwima, Czesława Miłosza.
Poezja dociera do nas poprzez zmysły węchu, dotyku, smaku, słuchu z najpiękniejszych zakątków naszej ojczyzny: z gór, z lasu, z szumu wiatru, z zapachu kwiatów i ziół, z ciszy… Ukoronowaniem pracy uczniów jest dekoracja w klasie, wykonana pod nadzorem nauczyciela prowadzącego zajęcia Marii Łazugi.


© Zespół Szkół w Klukach
ul. Szkolna 4
97- 415 Kluki
tel./fax 44 6354895
blizej_ucznia@wp.pl